נשמח לענות לכל שאלה

גישת השתיל בגני חב"ד

כשאנו פותחים גן חדש אנחנו חושבים לפני הכל עליכם: אמא ואבא היקרים, הרוצים לשמור מכל משמר על האוצר הקטן והמתוק שלהם. עבורכם הילד הוא עולם מלא – וכזה בדיוק הוא גם עבורנו. הגישה המנחה אותנו כי כל ילד הוא עולם ומלואו ועלינו להביא אותו למימוש היכולות המיוחדות שלו. התפיסה החינוכית והמקצועית שלנו נקראת 'גישת השתיל' והיא מורכבת משלשה עקרונות מרכזיים:

זורעים- כל ילד הוא שתיל רך הנמצא בשנים החשובות ביותר לצמיחתו ואשר עומד לפניו עתיד מזהיר של אילן יפה שישא פירות ופירי פירות לשנים רבות ולדורות. החוויות הטובות שיחווה בגן, החברויות שירקום, המסרים שיקלוט וכמובן הסביבה שבה יצמח – ישפיעו בצורה משמעותית על המשך חייו. בדיוק כמו שתיל רך, כל ילד וילדה צריכים לקבל את מיטב ה"הזנה" וה"השקיה"- גישה אישית והתאמה פרטנית ליכולותיו, לכישוריו ולצרכיו -עטופים בחום ואהבה.

ערכים- אנו מאמינים שערכי היסוד של העם היהודי, אינם שייכים לקבוצות מסויימות בישראל, אלא לכל יהודי באשר הוא, ובאיזה אורח חיים שבחר לנהל בו את חייו.

גני חב"ד מעניקים לכל ילד בישראל את האפשרות להכיר את השורשים של עמנו; להתוודע לערכים החשובים שעליהם גדלנו אנחנו – ועליהם גדלים ילדים יהודים משחר ההיסטוריה; להתחבר לסיפורי התורה כחלק מחייו ולא כ"אגדה מימים רחוקים"; ולחוות את חגי ומועדי ישראל באופן מהנה, ובעיקר -להרגיל אותם בגיל צעיר להנהגות יסוד המבוססות על ערכי היהדות – תפילה, צדקה, כיבוד הורים, אהבת ישראל, שפה נקיה ומכבדת, הימנעות מאלימות ועוד.

באהבה- צוותי הגנים חדורים תחושת שליחות ופועלים בהתאם לגישתו של הרבי מליובאוויטש, הרואה בכל ילד יהודי עולם מלא. גישה זו מתבטאת בהרבה מאוד חום ואהבה הניתנים לכל ילד וילדה בגני חב"ד, בכל מצב בו הוא נמצא ולכל אורך השנה. המסירות והנשמה הם חלק מה-DNA של גני חב"ד וככל הנראה הם הדבר הראשון שיספר לכם כל הורה שילדו מתחנך בגנים שלנו.

שליחות

הצוות חינוכי הפועל מתוך תחושת שליחות ומסירות

מקצועיות

ליווי הילדים בכל תחומי ההתפתחות בגיל הרך

אמונה

חיבור לערכים ומסורת מתוך אהבה ושמחה